weeshuis bezoekjes, veel naalden, Dutch gameday - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu weeshuis bezoekjes, veel naalden, Dutch gameday - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu

weeshuis bezoekjes, veel naalden, Dutch gameday

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

20 Februari 2012 | Kenia, Malindi

Hier weer een update van de afgelopen week!

Dinsdag (14feb):
We waren een beetje onze kamer aan het schoonmaken en kwame overal mieren tegen! Deze beesten zitten hier echt overal! Om gek van te worden. Je kan niks open laten staan, of er zitten alweer mieren in!

Het was VALENTIJNSDAG! Het wordt hier groot gevierd! Er werd gezegd dat alle mensen in het rood gekleed zouden zijn, nou daar moesten wij natuurlijk ook aan meedoen.
Leakna en ik gingen in onze rode outfit naar Malindi Centrum. Wij onderweg mensen tellen die iets roods aanhadden, nou dat viel toch vies tegen! HAHAH!
Bij terugkomst was Mama Lucy in huis en wilde ons iets geven. Ze had opdracht gekregen via Kenneth om een klein valentijns cadeautje te kopen voor zijn 3 grote/kleine kinderen! We kregen een Khanga! Dat is een traditionele schort/jurk voor vrouwen. Erg mooi! Er staat een tekst op, in de trant van: Heb elkaar lief.

Woensdag (15feb):
Vandaag gingen Jopy en ik op bezoek bij het weeshuis Jombas. Hier lopen Anna-Lieke en Rens stage. We wilden wel is zien hoe zij daar werkte, wat voor kinderen etc. Wij werden ontvangen door Anna-Lieke en Rens en gingen samen met hun naar het huis. We werden daar warm ontvangen door allemaal zingende kinderen. Zij bleven maar doorzingen en kwamen daarna ons allemaal een handje geven. We kregen een rondleiding en daarna gingen we kijken bij de les van de kinderen. Rens en Anna-Lieke geven daar les. Er is eigenlijk niet echt een lesmethode en zij moeten het maar verzinnen..
Ze hadden rond 10 uur pauze en gingen met zijn alle buiten spelen, dansen en zingen.
De kinderen hadden die week toetsen gehad en hadden dus niet echt les. Zij waren al vroeg klaar...

Donderdag (16feb):
Vandaag gingen Jopy, Leakna en ik naar een andere weeshuis kijken verderop in Malindi. Het is een weeshuis dat bestaat sinds 2009 en is opgericht door een Nederlandse vrouw: Kamnyak. Het was erg groot en veel ruimte. We gingen daar de kast met video banden opruimen: ALLEMAAL DISNEYFILMS!!!!!!! Onze hele jeugd kwam voorbij en het duurde dus ook wat langer voordat wij klaar waren(A).
We hebben daar nog wat rond gehangen en gingen in de middag weer terug.
In de avond hebben we een beetje met de kinderen hier in het weeshuis gespeeld en gekletst. Om 9 uur werden wij opgehaald voor een potje voetbal: Manchester United - Ajax.
We gingen naar een club in Malindi. Jopy en ik hadden ons boek meegenomen. We keken om ons heen en er kwamen steeds meer vrouwen in korte rokjes en jurkjes binnen. Toen vertelde Stephen ons doodleuk dat dit een tent was voor ontmoetingen met hoeren. Haha daar zaten wij dan heel braaf voetbal te kijken!

Vrijdag(17feb):
Het was weer tijd voor een ziekenhuis bezoekje. Na 5 dagen paracetamol geslikt te hebben, zaten de bulten er nog steeds. Ik moest dus terug. Samen met Jopy en Leakna ging ik terug naar het Tawfiq ziekenhuis. Ik had mijn patiente kaartje al in mijn hand en zij hadden zo mijn dossier gevonden. Ik ben inmiddels vaste klant en sta in hun systeem!:p. Handig om te weten!
Ik ging naar binnen bij de dokter (het was dokter nummer 3!Er zit wel een klein voordeeltje aan, de dokters worden knapper, naarmate ik er vaker kom:P).
Hij voelde weer aan mijn bulten in mijn nek en ik vertelde hem dat ik ook steeds meer last had gekregen van mijn keel etc. Ik zou antibiotica pillen krijgen. Hij voelde voor de zekerheid nog een keer en hij vond dat ik teveel bulten had in mijn nek voor alleen maar pillen, dus hij vond het ook wel een goed idee om een injectie te geven. Ik dacht dat ik gek werd! Niet weer een naald!!!
Ik moest afrekenen: 25 euro!:O. Dat was in 1 keer heel veel, vergeleken met de vorige keren.
We moesten naar een Injection and dressing room.
Ik werd helemaal gek toen ik er achter kwam dat de naald niet in mijn bovenarm ging, maar in mijn hand. Ik hield stevig mijn ogen dicht. Er leek geen einde aan die naald te komen. Gelijk daarna voelde ik mijn duizelig en misselijk. Ik was zo wit als wasmiddel zijden de meiden.
Ik mocht even naar een kamertje ernaast om uit te rusten. Daar lag een man met iets op zijn been. Toen ik dat had gezien voelde ik mij alleen nog meer misselijker!:p. Heerlijk een paar minuten boven de wastafel gestaan. Toen kwam de zuster nog even doodleuk vertellen dat dit een normale reactie was op de injectie.. En bedankt he!

Nadat ik weer een beetje kleur had gekregen, gingen we maar wat eten! Ik had eigenlijk de hele dag al zooooooo zin in Pizza,maar dat werd hem nu niet. Dan maar spaghetti!
De rest van de dag niet zoveel gedaan.

Zaterdag(18feb):
Vandaag hebben Leakna en ik bij het huis rondgehangen met de kinderen. Zij waren thuis en hadden veel vrije tijd. Ik heb heerlijk filmpje gekeken met Mercy. Met engelse ondertiteling gaat dit makkelijk. Gezellig als meiden onder elkaar!
Ik had al de hele dag zin om naar het strand te gaan en dus gingen Leakna en ik voor 2 uurtjes naar het strand. Lekker uitwaaien en heerlijk het warme zee water(30graden) voelen.
Het begon al een beetje donker te worden en dus belden we onze vaste tuctuc vriend Okoth om te vragen of hij ons kon komen ophalen. Hij schreeuwde door de telefoon: I AM COMING! Echt geniaal!!
We gingen een lekker hapje eten bij Baobab. We hadden allebei zin in een goed stuk vlees met chips. Het was delicious!
In de avond hebben we met de kinderen hier wat zitten kletsen.

Zondag (19feb):
JAJAJA! Vandaag was het tijd voor de Dutch Game Day.
We hadden allemaal nederlandse spelletjes bedacht en de kinderen in teams verdeeld. We gingen al die spelletjes doen.
Van spijkerpoepen, koekhappen,tekenen tot aan Zaklopen (met oude rijstzakken), snoephappen en de stoelendans!
Het was een onwijs gezellige dag. Je kon duidelijk zien dat de kinderen er veel lol in hadden. Lekker genieten met elkaar!

Ook was Lydia jarig vandaag. Zij is de jongste in het huis (3jaar). We vierden gelijke tijd haar verjaardag met taart, cadeautjes, zingen etc.'
Één van haar cadeautjes was gaatjes in haar oren. Er kwam een man (met dreadlocks) even gaatjes prikken aan huis. Hij bleek ook nagels te doen en dus hebben Jopy en ik maar gelijk onze teennagels laten doen. Briljant!
Mercy heeft mijn haar ingevlochten op de manier zoals de vrouwen hier allemaal hun haar dragen.
Ik wordt nu een echt Keniaanse vrouw genoemd door de kinderen!

Nou nog een beetje bruiner worden en ik pas helemaal tussen de bevolking!

Ik zeg tot volgende week!
Foto's van de dagen zet ik op facebook!

Het was een geslaagde dag.

  • 20 Februari 2012 - 15:12

    Else:

    Zo dat was weer een heel verhaal. Ik geniet ervan en kijk elke keer weer uit naar het vervolg. Die spuit is nou niet iets waar je op zit te wachten brrrrrr Hoop dat je er nu vanaf komt. Gelukkig heb je veel steun van de anderen. De Dutch Game dag had ik wel graag mee willen maken. Hier alles oké. De auto van je moeder is gaaf hoor. Ik zag dat Barbara hem op Facebook had gezet. Hier even een berichtje van je achternichtjes:vgffddsaa dikke kus van Tess en Bo gehik. K. Lb Dit was duidelijke taal. Heel veel lieve groeten vanuit hier
    Else

  • 20 Februari 2012 - 16:56

    Mama :

    Hoi lieverd,
    Heerlijk om weer je verhaal te lezen! Ook al hadden we elkaar al via Skype gesproken.Ondanks al je 'bulten'kun je lekker veel doen met de kinderen. Geweldig die foto's van de Hollandse spelletjes! De kinderen genieten er duidelijk van. En jullie ook.
    We kijken er zo naar uit om al die leuke kinderen zelf te zien!
    Je fotocamera doet het echt geweldig. Ik heb al veel foto's gezien, die we kunnen uit vergroten!
    Wat ontzettend lief van Mama Lucy om jullie zo'm mooie schort te geven. Ze is echt wel blij met jullie!! Gelijk heeft ze!
    Het gaat nu vast snel beter met je. Die prikken en pillen zullen wel hun werk gaan doen. Ik spreek je weer snel!
    Dikke zoen xxxx mama

  • 20 Februari 2012 - 20:53

    Kimsalabim:

    Hey lieve schat;)

    Ik had net een verhaaltje getypt haha maar ik zie m niet staan dus doe ik het nog maar een keer! Wat geweldig om weer een verhaal te lezen. Ik lees ze elke keer met een big smile op m'n gezicht. Wat grappig dat ze daar aan valentijnsdag doen zeg. Heb je ook nog een foto van je rode out-fit? haha ;-). En wat lief zeg van mama Lucy het schort! Wat een mooie ervaring om al die verschillende weeshuizen te bezoeken. Hilarisch van die disney films:P. Nou schat hopelijk is het ziekenhuis/dokter bezoek nu eindelijk voorbij! Hopelijk helpt de injectie wel en is het zo snel mogelijk over. Ik ga voor je duimen! Geweldig zeg dat jullie allemaal nederlandse spelletjes hebben gedaan met de kindertjes. Haha heb je nog geen hoofdpijn van je ingevlochten haar of is het niet zo strak gedaan? Nou scheet hopelijk kunnen we weer snel even skypen! Doe rustig aan! Veel plezier en ik zou zeggen: De ballen hou ze warm!!!:). Dikke kussen van de enige echte Kimsalabim xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Februari 2012 - 11:00

    Marlot:

    Hey liefie,
    Wat een lang verhaal weer! O dat was wel even schrikken dus bij de dokter! Hopelijk gaat het nu een stuk beter! Je hebt weer veel dingen gedaan zeg. Wat leuk Nederlandse spelletjes dag. Kan je dat ook een keer voor mij organiseren;). Hahaha. Ik ben benieuwd naar je nieuwe haar;).
    Spreek je snel! Xxxxxxx

  • 21 Februari 2012 - 11:00

    Marlot:

    Hey liefie,
    Wat een lang verhaal weer! O dat was wel even schrikken dus bij de dokter! Hopelijk gaat het nu een stuk beter! Je hebt weer veel dingen gedaan zeg. Wat leuk Nederlandse spelletjes dag. Kan je dat ook een keer voor mij organiseren;). Hahaha. Ik ben benieuwd naar je nieuwe haar;).
    Spreek je snel! Xxxxxxx

  • 21 Februari 2012 - 14:16

    Renee:

    De hollandse spelletjes dag was zeker geslaagd! Lot: Ik zal het ook een keertje voor jou organiseren als je dat wilt! Lekker Spijkerpoepen in je achtertuin!?;).

    xx

  • 22 Februari 2012 - 13:05

    Caroline Van Der Wal:

    Hoi Renee
    Ik heb met plezier je verslag gelezen maar schrok wel een beetje van je bultenverhaal. Ben je er nu van af?
    Fijn dat jullie zoveel plezier hebben met elkaar en met de kinderen. Volgens mij burger je al goed in en ik ben benieuwd naar je ingevlochten haar (ik zit niet op facebook).
    Mocht je met me willen skypen, je weet, ik ben er.
    warme groet, Caroline

  • 23 Februari 2012 - 09:22

    Eline:

    heee sgat, wat leuk om te lezen wat je allemaal heb gedaan en die hollandse spelletjes leuk zeg . Hopelijk hoef je niet meer terug naar het ziekenhuis misschien wel leuk om terug te keren voor de mooie mannen maar ontmoet die maar niet in het ziekenhuis dan !!! geniet lekker nog xxx

  • 23 Februari 2012 - 12:02

    Bianca:

    Hoi lieverd, wat geniet jij enorm daar zeg wat spannend allemaal.
    Ik zou graag om een hoekje willen kijken al die kindjes en zo.
    En dat verhaal met die spuit ik zie het al helemaal voor me. heftig.
    Bedankt voor je ontzettend lieve sms voor mijn verjaardag was ik erg blij mee.
    Jes en ik hebben erg genoten in londen
    Nou lieverd ik ben nu al benieuwd naar het vervolg van je verhaal.
    liefs Bianca en de rest.

  • 23 Februari 2012 - 18:55

    Moeder Van Ellen:

    He Renee
    Vervelend van die Bulten hopen dat het nu toch de goede kant op gaat .
    Leuk om het verslag weer te lezen ,en wat zijn jullie actief Bezig !!!!Leuk hoor
    Ik heb je gevonden op Facebook was ook benieuwd naar de Foto's blijf ons zeker op de hoogte houden.
    Veel plezier daar Groetjes

  • 23 Februari 2012 - 21:39

    Nel:

    Je schrijft zo goed, echt leuk om te lezen. Beetje afgezaagd, maar ik hoop natuurlijk ook dat die prik zijn werk gaat doen en dat je snel weer een mooi glad nekje zult hebben. Gelukkig schrijf je over veel dingen enthousiast. Het komt wel goed, zo te lezen gaat het niet de pret bederven.

  • 25 Februari 2012 - 18:35

    Ouders Anna-Lieke:

    Leuk om je verslagen te lezen. Gezellig zo'n spelletjesdag. Hoop dat de bulten en jeuk snel weggaan!
    Groeten, Edward en Marjolijn.

  • 26 Februari 2012 - 09:35

    Ouders Glenn:

    Hoi Renée,

    Leuk verslag heb je weer geschreven.
    Je heb wel pech met die bultjes en bulten. Hopelijk dat de zalf nu gaat werken.
    Fijn weekend

    Grt.Ad en Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 42620

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage lopen in Kenia!

Landen bezocht: