Eerste paar dagen in Kenia - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Kenia - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Kenia

Door: reneesjam13

Blijf op de hoogte en volg Renée

03 Februari 2012 | Kenia, Malindi

Salamu, Habari za mchana! (Hallo goedeavond),

Habari Yaka?

Hier een eerste berichtje vanuit Kenia! Er zijn al drie dagen voorbij.
Het is hier erg warm, ongeveer 33 graden.
Ik zal proberen om in het kort te vertellen hoe de eerste drie dagen hier zijn geweest!

Wat een gek idee zeg dat ik zover weg zit van Nederland.

De reis met alle 2 de vliegtuigen is goed gegaan. We hadden met KLM een luxe vlucht. Veel eten en natuurlijk konden we kiezen uit allemaal verschillende films.

Toen we aankwamen op Mombasa waren alle mensen heel aardig. Zij liepen met ons mee naar de koffers etc. Toen we alle koffers hadden, gingen wij naar buiten. Daar stond Cocky ons op te wachten! Het avontuur ging nou toch echt beginnen!!!
Alle koffers werden in een busje geladen. Helemaal proppievol! We gingen met de auto auto naar het hotel in Kilifi (water gate Hotel), toen we onderweg waren leek het wel de Ghetto. Overal waren er nog mensen op straat, veel motor's en vuur. We kregen allemaal zo iets van oh jeee komen we hier in terecht. Eenmaal aangekomen in het Hotel, moesten alle koffers naar 3 hoog gedragen worden! Nou ik kan je vertellen dat was ff hard bikkelen!:P.

Ik sliep samen met Ellen op de kamer. Bij binnenkomst hadden wij al gelijk een verrassing: KAKKERLAK! We keken elkaar aan en begonnen heel hard te lachen. We zeiden tegen elkaar: gaan we dit de komende 3 maanden krijgen? Dan wordt dat nog een hele ervaring. Het slapen onder een Klamboe was ook een hilarisch moment. Helemaal ingebouwd in je bed, met de hoop dat er geen insecten in zouden komen.


De eerste dag in Kenia: Wat was dat raar om in de ochtend naar beneden te lopen en opeens in een hele andere cultuur te zijn. Al die mensen kijken je aan en andersom ook. Wat zijn die mensen donker zeg;).

We kregen swahili les van Evelyn in het kantoor van Kenia Xperience. (zij werkt voor Cocky en Kenia Xperience). Dus als ik terug kom spreek ik vloeiend Swahili(A).

We zijn wat dingen gaan kopen in winkels en voor het eerst gaan pinnen. Het lijkt allemaal zo arm daar, maar die mensen hebben het allemaal naar hun zin. Zo gek is dat! Wij zouden er nooit zo van kunnen leven, dat komt omdat we het niet gewend zijn.
Ook ik heb nu een Keniaans nummer: voor de mensen die mij willen smsen:
+254 0707401468. Als dit niet lukt, dan moet je mij even mailen, dan stuur ik jullie een andere code die ik nu niet bij de hand heb.
Via Belpiraat.nl kan je via de vaste lijn goedkoop naar mij bellen.;).

We gingen ook nog ff een kijkje nemen bij het strand. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!

Een lekker strandtentje met uitzicht op de zee...


Vandaag werden we naar ons project gebracht... Alle koffers werden op het dak van de auto gegooid, in de hoop dat die er niet af zouden vallen. Het was heel erg spannend om naar het project te rijden. Waar zou ik nou terecht komen?

Na ongeveer een uurtje te hebben gereden en ik mij ogen al had uitgekeken, kwamen we aan bij het project: Heart Children's Home.
Bij binnenkomst kwamen er gelijk kinderen kijken. Allemaal van die schattige kindjes die op elkaar lijken!

Ik deel nu samen een kamer met Leakna, prima bedden. We hebben onze eigen stukje(ingang) en badkamer.

Er is nog een ander Nederlands meisje hier die er voor 3 weken is. Dat is wel fijn! Toch nog iemand die Nederlands is en meer ervaring met reizen etc. :).

We gingen samen met een jongen (Steven) uit het weeshuis naar Malindi Town met de tuctuc. Hilarisch is dat zeg! Hij ging met ons mee naar de bank, boodschappen doen, fruit halen, water halen en liet ons het strand zien.

Vanavond eten we met de kinderen mee..

Morgen en zondag hebben we nog vrij.. We gaan waarschijnlijk naar het strand toe! De eerste Keniaanse baklaag erop creeren:D.

In het weeshuis zijn er super aardige mensen! Mama Lucy en Kenneth zijn hier de leiders.
Er zijn ook nog 4 vaste vrouwen in het weeshuis.
Eentje voor de jongens, eentje voor de meisjes, schoonmaakster en een juf.

Vanaf maandag gaan we hier aan de slag. Ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden..

Ik zeg tegen jullie sneeuw niet in!;). Kleed je warm en goed aan.
Vergeet de chocolademelk met slagroom niet, dan ga ik zometeen lekker in het zonnetje zitten in mijn korte broek!:D

SALAMU!




  • 03 Februari 2012 - 15:48

    Mama En Papa:

    Hoi lieverd,
    Wat heerlijk om van je te horen!
    Wat maak je al veel mee zo aan het begin van je avontuur!
    En dan ook al gelijk foto's erbij, zodat we kunnen zien waar je bent.
    Zo te zien valt het eten wel mee :)
    Hier is er veel sneeuw gevallen. Er staat meer dan 800 km file!! Er rijden ook vrijwel geen treinen meer rondom Utrecht. We moeten nu maar zien of we vanavond bij Najib Amhali in Bussum kunnen komen.
    We spreken je snel!
    Kus mama en papa

  • 03 Februari 2012 - 16:14

    Else:

    Lieve nicht, wat het weer betreft ben ik wel jaloers hoor!!! Een klein verschil maar ha ha. Leuk om het verslag van je eerst dagen te lezen en wat een indrukken al. Wij zijn weer terug van ons vakantieadres in een witte wereld, maar die zul jij niet missen denk ik. Geniet nog even van je vrije weekend en dan maandag er tegenaan. Tot je volgende verslag. PS Goedkoop bellen is nog voordeliger dan belpiraat naar een mobiel nummer. Is jouw nummer een vast nummer of een mobiel nummer? Fijn weekend en niet verbranden. Liefs je oom en tante

  • 03 Februari 2012 - 16:35

    Stappie:

    Sjammie, wat fijn om wat van je te horen.
    Had je gezicht wel willen zien bij de kakkerlak. Je kan ons pesten met de sneeuw, maar wij hebben tenminste geen kakkerlakken. Helaas hebben wij ook geen zon... Dat is dan wel weer een jaloersmakend puntje van je.
    Gek idee zeg, dat je even aan de andere kant van de wereld zit. Gelukkig kan je ons wel lekker veel op de hoogte houden. En dat strand! Wauw! Ben stikjaloers op jou. Heb bijna de neiging om je op te komen zoeken, kunnen we samen lekker zonnen. Zou willen dat het kon.
    Lieve Sjam, hou ons lekker op de hoogte en geniet van alles wat je meemaakt!
    Dankjewel nog voor je lieve kaartje. Je bent een schat.

    XXXXXXXXX Stappie.

  • 03 Februari 2012 - 16:49

    Marissa:

    Hey liefje, wat fijn dat je zo goed ben aangekomen. En dat tot nu toe alles goed gaat. Geniet lekker van je vrije dagen en het mooie weer. En ik ga je proberen te smsen. Have fun chick. Kus

  • 03 Februari 2012 - 17:14

    Else:

    Lieve nicht, wat het weer betreft ben ik wel jaloers hoor!!! Een klein verschil maar ha ha. Leuk om het verslag van je eerst dagen te lezen en wat een indrukken al. Wij zijn weer terug van ons vakantieadres in een witte wereld, maar die zul jij niet missen denk ik. Geniet nog even van je vrije weekend en dan maandag er tegenaan. Tot je volgende verslag. PS Goedkoop bellen is nog voordeliger dan belpiraat naar een mobiel nummer. Is jouw nummer een vast nummer of een mobiel nummer? Fijn weekend en niet verbranden. Liefs je oom en tante

  • 03 Februari 2012 - 21:18

    Babs :

    Soesie!
    Fijn dat je heelhuids daar bent! Supermooi dat de kakkerlakken je meteen kwamen verwelkomen ;-) Strand ziet er heerlijk uit! Ik heb vandaag een sneeuwpop gebouwd ;-) Maar daardoor ook heel NS plat en voor mij dus geen Najib :-( Hoe is je kamer? Daar ook foto van? Wat voor eten staat er op de foto? Al een pot nutella kunnen scoren?
    Doe maar gauw weer een verhaal! Fijn weekend!!! Dikke zoen

  • 04 Februari 2012 - 10:34

    Kimsalabim:

    Heee lekkerding!!:-)

    Fijn dat je veilig bent aangekomen! Geweldig dat je op deze site al je verhalen met ons kunt delen! Nog bedankt voor je mail zou straks wel weer ff antwoorden:D.
    Hahaha hoe is het uiteindelijk afgelopen met de kakkerlak;)?
    Dus je kan nu goed communiceren met de Kenianen in het swahilisch?:P Heb je al een dansje gedaan met ze?
    Nou scheet hoop je snel weer te spreken! Mis je Dikke kus van Kimsalabim xxxxxxxxxxxxxxx DE BALLEN HOU ZE WARM!

  • 04 Februari 2012 - 18:17

    Patricia Nieuwenhuiz:

    Hoi Renée,
    wat leuk je verslag te lezen, mooi om te zien hoe je je avontuur tot nu toe ervaart. Wen rustig aan de warmte, en het totaal andere leven daar. En geniet van de mooie kinderen die vanaf maandag aan jou en jullie zorgen worden toevertrouwd!

  • 05 Februari 2012 - 12:16

    Eline:

    Lieverd,

    Ik ben zo blij om te lezen dat je het naar je zin hebt!!! En dat die mensen daar ook leuk zijn :) . Geniet maar heerlijk van de warmte ik zie dat het vandaag en morgen voor jou 26 graden is dat is wel lekker toch :) .
    Ik spreek je snel en geniet maar lekker en wees maar een lieve mama voor die kinderen :)

    xxx Eline

  • 05 Februari 2012 - 16:20

    Nel KWIC:

    Ha Renée, fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Al die indrukken en ervaringen, geweldig. Ik hoop dat het morgen, stagelopen, ook goed zal verlopen. Hou je goed, Nel

  • 05 Februari 2012 - 19:52

    Marlot:

    Hey liefje,
    Gelukkig is alles goed gegaan! En niet te bruin worden daar;). Het is hier heeel erg koud! Hahaha. Veel plezier morgen met je eerste dag met de kindjes!
    Xxxx

  • 08 Februari 2012 - 17:00

    Oma En Opa Genieten :

    Wat leuk dat we ook zo mee kunnen
    genieten van jou
    het is warmer als hier in Spanje.
    Het lijkt ons wel mooi daar ,het strand
    ziet er ook mooi uit en 28 graden lijkt
    me niet gek
    Maar wat fijn dat je aan deze kindjes wat liefde kan geven.
    lieverd geniet er van.dikke kus van ons
    oma en opaxx

  • 08 Februari 2012 - 18:19

    Renée Sjamaar:

    Haaii moppies!
    Wat lief dat jullie allemaal zo snel reageren! Dat motiveert mij om te blijven schrijven!

    Jullie mogen mij ook gewoon mailen met al jullie Nederlandse verhalen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 42601

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage lopen in Kenia!

Landen bezocht: