Hoog water, Weekend Watamu,comles2 - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu Hoog water, Weekend Watamu,comles2 - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu

Hoog water, Weekend Watamu,comles2

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

13 Maart 2012 | Kenia, Malindi

Halloaa iedereen,

Het is weer tijd voor een nieuw verhaal.

Woensdag(7mrt):
Deze dag was niet zo bijzonder. Het was weer tijd om de huur te betalen voor de maand Maart. Ook wilde de man van de schommel het geld hebben om onderdelen te kunnen gaan kopen. Leakna en ik gingen dus naar de stad om te pinnen en om eten te halen. Ik heb de hele pinautomaat leeg moeten halen! Haha elke keer als ik klaar was met pinnen, deed die het een tijdje niet! Het eten was op en dus gingen Leakna en ik naar de supermarkt. Seven to Seven supermarket is echt onze winkel!
We hebben weer wat eten ingeslagen.
Elke keer als we richting de stad gaan komen we langs een winkel met in de etalage een onwijs gave jurk!
Vandaag had ik de stoute schoenen aan en ging ik naar binnen om te kijken hoeveel hij kostte. De man zij 3500 shilling (ong 35 euro). Jaaaa daag zij ik. Ik blufte dat ik hem had gezien voor 1000 shilling en vond dit echt veels te duur. Ik wilde al weg lopen toen de man mij terug riep. Hij wilde er wel 2500 van maken. Ik bleef volhouden met 1000. Ik liep naar buiten. Weer werd ik terug geroepen en ik mocht hem nou voor 1500 meenemen. Ik heb hem gepast en vond hem wel heel erg gaaf. Ik heb hem meegenomen voor 1500 shilling. Waarschijnlijk heb ik als nog veels te veel betaald, maar het idee dat ik 2000 shilling eraf heb gepraat, voelde toch goed!

Donderdag(8mrt):
Vandaag hadden Leakna en ik een heerlijk lui dagje. We hadden beide niet echt zin om iets te doen en besloten om een lekker filmpje te kijken.
In de middag wilde we even weg uit het weeshuis en zijn we naar het strand gegaan. Het was heel erg rustig op het strand en het water stond heel erg hoog.
Ik als held ging een stuk het water in. Er stond een sterke stroming en dus was ik er zo weer uit.
Heerlijk liggen op onze handdoek. Op een gegeven moment kwam er een golf en die raakte een deel van onze handdoek. Het water kwam steeds hoger te staan. We verplaatsen onze handdoeken naar achteren en gingen weer verder relaxen. Na 10 minuten kwam er toch een GOLF! HUPLA zooooo over mijn hele handdoek heen. Alles was nat en vies! Achter ons zaten wat mannen keihard te lachen. Het moet ook wel een hilarische gezicht geweest zijn. 2 blanke meisjes die te dicht bij de rand van het water gaan liggen en dan helemaal nat worden door een golf...
In de avond was het weer tijd voor het wekelijkse diner met de staf van het huis. Dit keer hadden Kenneth en Mama Lucy gekookt. We hadden Kenneth de hele week al zitten pesten over zijn kookkunsten. Als het eten niet lekker was zou hij Okoth wel bellen of hij pizza wilde halen.
Het was niet nodig. Het eten was heerlijk. Ze hadden rijst, gefrituurde aardappels,groenten en vlees gemaakt. Ondanks dat het vlees niet te eten was (ongeveer 30 keer moeten kauwen op 1 klein stukje), hadden zij heel erg hun best gedaan. We hebben gelijk onze meeting gehouden. Volgende week wordt weer een week van allemaal taakjes.

Vrijdag(9mrt):
JAAAAAAAAAAAAAAAAA vandaag zijn ze begonnen met het bouwen van de schommel! In de ochtend werden alle materialen gebracht met een TucTuc. Alle grote staven hingen uit de TucTuc. De 'Swingman'en een andere man gingen aan de slag. Beetje voor beetje begon het steeds meer op een schommel te lijken.
De swingman had gezegt dat hij er ongeveer 4 dagen over zou doen om het af te krijgen. Hij was zoooo snel dat het al klaar was in 1 dag! Een likkie verf erop en het was klaar!
Er kunnen 4 kinderen tegelijke tijd schommelen. Sharon, Madina, Betty en Simon hadden de eer om als eerste een swing te maken! De kinderen genoten volloop. Met een grote big smile zaten zij op de schommel. Volgende week wordt de schommel met cement en al in de grond gezet, zodat hij niet meer verplaatst kan worden en helemaal veilig is.

In de namiddag ging ik alleen naar Watamu toe. Ik had mazzel vandaag en mocht voorin in de Matatu zitten. Op een gegeven moment begon de chauffeur een heel verhaal tegen mij te vertellen. Hoe ik heette, hoe oud ik was, waar ik vandaag kwam, wat ik hier deed en of ik een vriend had. Hahahahah wat een gek jo! Hij was 24 jaar en heette Guy. We hebben een heel gesprek gehad! Over waarom ik nog niet getrouwd was, studie, stage etc.
Toen ik moest uitstappen in Watamu vroeg hij mijn nummer. Ik heb het zo gedraaid dat ik zijn nummer had en hij niet die van mij!
Hij vond mij een mooi meisje, met een mooie glimlach en een sexy uitstraling. Nou die kon ik in mijn zak steken.:P
Ik had gelijk een verhaal toen ik aankwam bij de anderen in het hotel.
We gingen met zijn 5en een lekker hapje eten bij het goedkope eettentje waar we al is eerder hadden gegeten. Ellen en ik hadden beide voor 260 gegeten. Dat is ong €2.50.
We hebben bij het hotel nog het spel zonder naam gedaan en toen was het toch echt tijd om onze heupen weer los te gaan gooien in de club Come Back!
We hebben de grootste lol gehad met de plaatselijke bevolking. Er waren ook wat jongens die in het hotel werkte. Daar hebben we een beetje mee staan kletsen. Op een gegeven moment kwam één van die jongens naar mij toe met een vriend. Die vriend vond mij wel een leuke meid. Daar heb ik even mee staan praten en hij vroeg of ik er volgende week weer was.
Het was wel mijn lucky day!!

Zaterdag(10maart):
Vandaag gingen Glenn, Ellen en Rens diepzeevissen. Zij moesten er al om half 6 uit. Anna-Lieke en ik bleven lekker liggen. Om 7 uur hoorde we opeens de stemmen van de anderen. Zij hadden een domme fout gemaakt. Zij dachten dat het 3500 shilling was, maar het bleek 350000 shilling te zijn. Dat scheelde behoorlijk wat geld. Nu gingen ze een halve dag voor 65 euro.
Anna-Lieke en ik gingen heerlijk lui bij het zwembad liggen. Gezellig zitten kletsen,zonnen en gezwommen.
Rond 2 uur kwamen de anderen weer terug en kwamen er ook bij, met allemaal verhalen over Aapjes voeren, dolfijnen zien. Leakna kwam voor een middagje naar ons toe. We hebben nog wat spelletjes gedaan en gingen in de avond pizza eten bij de pizzeria.
Ellen en ik zijn een soort tweeling als we gaan eten bij de pizzeria. We namen beide weer precies hetzelfde: Cola met een Pizza Ham.
Het was inmiddels al donker en dus gingen Leakna en ik terug naar Malindi met de Matatu. Het duurde lang voordat we in Malindi waren. Elke keer stopte de Matatu wachten op mensen die mee moesten.
We hadden al van te voren gezegd dat we uit moesten stappen bij Malindi Airport.
Daar werden we netjes afgezet. Hahah Leakna en ik hadden ons een beetje verkeken in de afstand die we nog moesten lopen in het donker. Gelukkig had Leakna een zaklampje op haar telefoon. Daar liepen we dan! In het donker richting huis. We hebben het overleefd!;)

Zondag(11mrt):
Vandaag was het weer tijd om een middagje met de kinderen naar het strand te gaan. We hadden het de kinderen belooft en zij waren helemaal door het dolle.
Nadat zij terug waren van de kerk gingen de meisjes gelijk omkleden en de jongens bleven gewoon rustig voetballen. Zij waren zogenaamd al klaar. Maar toen ik vroeg waar hun handdoek waren en schoenen hadden zij geen antwoord. Hup zoeken dus!
Na 45 min gewacht te hebben op de TucTuc's konden we naar het strand.
De kinderen sprongen gelijk in de zee en een paar jongens gingen voetballen op het strand.
Ik liep met Lydia aan mijn hand richting het water. Ze vond het water maar eng.
Ik ging samen met haar op mijn arm het water in. Betty had een bekertje gevonden en gaf die aan Lydia. Lydia vulde elke keer het bekertje met water en gooide dat dan over haar heen! Alle kinderen waren zo aan het genieten en sommige kwamen naar mij toe om te bedanken dat ik hun had meegenomen naar het strand.
De kinderen waren niet uit het water te krijgen. Na 3 uurtjes op het strand geweest te zijn, moesten we toch echt terug naar huis.
In de avond heb ik weer een stukje film gekeken met Mercy. We hebben de film nog niet afgekeken, maar dat gaat deze week zeker gebeuren!

Maandag(12mrt):
Vandaag heb ik soort van kunnen uitslapen. De kinderen van de nursery school waren rustig en ik werd niet wakker door het geschreeuw van de kinderen.
Vandaag ging ik weer verder met de boekhouding. Ik had heel wat bonnetjes gehad van Kenneth. Toen ik alle bonnetjes ging uitleggen, zaten er zelfs nog bonnetjes bij van de maand Januari. Ik vraag mij soms echt af hoe hij dat voor elkaar krijgt. Hij wil dat alles per maand gaat, maar dan komt hij opeens met bonnetjes aanzetten van 2 maanden geleden en moet ik die weer verwerken ergens tussen de andere bonnetjes in.
Het zal wel een Keniaanse ding zijn. :P
Ik moest ook mijn computerles voorbereiden van week 2. Mercy was vandaag weer aan de beurt. Ik heb met haar alle dingen herhaald van les 1 en helemaal uitgelegd hoe wordpad in elkaar zit. Ze was onder de indruk en wist niet dat er met Wordpad zoveel verschillende dingen kon.Zij heeft het allemaal uitgeprobeerd.

Leakna en ik hadden beide geen zin om te koken vandaag en gingen dus naar een restaurant om af te halen. Kip van de grill en chips. We gingen vandaag naar een ander restaurant toe dan dat we normaal doen. Stephen zij dat die ene lekkerder was. Nou onze conclusie was dat wij de volgende keer gewoon weer naar onze oude vertrouwde restaurant gaan!:D
Als toetje hadden we een doos druiven. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ik druiven niet lekker vond en nu eet ik zo een doos witte druiven leeg...
Hmm ga ik dan toch meer dingen leren eten??(A).

Dinsdag(13mrt):
Vandaag was het tijd om mijn to do list af te werken.
Er stonden heel wat puntjes op en daar mee ging ik aan de slag.
Vanochtend heb ik me Leakna een aftelkalender gemaakt. We hebben die in de gang gehangen. Zo weten we precies hoeveel dagen we hier nog kunnen genieten!
Ik liep wat achter met het schrijven in mijn dagboek. Mijn eerste dagboek is inmiddels vol en het wordt tijd om in dagboek 2 te beginnen!
Voor de rest heb ik wat dingen aan school gedaan.
Vandaag is het Peter die mag deelnemen in les 2 van de spoedcursus: hoe wordt ik een superheld in computeren?
Hij wist nog veel van de eerste keer en was weer dolenthousiast! Ook hij kreeg uitleg over Wordpad. Volgende week krijgt hij een klein testje. Kijken wat hij allemaal onthouden heeft van de lessen.

Morgen ga ik weer verder met mijn To Do List!

Super dat jullie allemaal zo leuk reageren op mijn verhalen! Dankje wel alvast voor het lezen

KOEEES

  • 13 Maart 2012 - 16:16

    Jopy:

    Hee mzungu! Heerlijk om je verhaal weer te lezen, klinkt super allemaal :-) Ik had nooit verwacht dat je dagboek nog eens vol zou komen haha. Blijf genieten, groetjes aan iedereen en ik ben benieuwd naar je jurk! Kus

  • 13 Maart 2012 - 17:50

    Mama :

    Hey Moppie,
    Je lijkt nu wel op je vader hoor, met dat afdingen!! Ben benieuwd naar je jurk!
    Wat geweldig dat de schommel zo snel geplaatst is. Kan je er zelf ook langer van genieten! Net als van de kinderen die je computerles geeft. Je kan ze zo heel veel leren. Als je weer naar huis komt, laat je echte 'nerds' achter!!
    En Renée die een bak druiven leeg eet????? Ik heb het een paar keer moeten lezen om het echt te geloven! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!
    Weer heerlijk om je avonturen te lezen! Blijf genieten!
    XXXX mama

  • 13 Maart 2012 - 22:17

    Babs:

    Mooi verhaal weer zussie! Foto van het jurkje? Weekendverhalen klinken ook erg goed! Jij sexy ding ;-) vind één negerbaby wel leuk, maar je komt gewoon terug naar NL hoor!!! Computerlessen gaan goed dus? Pakken ze het snel op? Wat wordt volgende les? Foto's van strand waren weer geweldig, je ziet jullie echt plezier hebben!!! Xxx

  • 14 Maart 2012 - 13:21

    Vader Glenn :

    Kei leuk om te lezen.
    Jullie doen het allemaal kei (brabants) goed, en zijn allemaal heel entiousiast .(verkeerd gespeld denk ik)
    Krijg ook steeds meer zin om alles te gaan lezen.
    En wat gaaf die Computerlessen geven,
    en naar het strand met de kinderen.
    goed bezigggggggggg.
    groetjes uit Heesch en aan de rest.
    Ad


  • 16 Maart 2012 - 10:57

    Ouders Anna-Lieke:

    Hoi Renee,
    Gezellig dat je ons op kwam halen samen met Anna. Gaat daar wel allemaal erg makkelijk en snel op dat vliegveld in Malindi hè?
    Geniet nog van de laatste paar weken en natuurlijk van het bezoek van je ouders en zus!
    Groeten Edward en Marjolijn, ouders van Anna-Lieke

  • 16 Maart 2012 - 15:49

    Moeder Glenn:

    Hoi Renee,

    Leuk verslag heb je weer geschreven, het is ook leuk om jullie te volgen! Hopelijk ben je van je uitslag af ( en blijft t ook zo:).
    En alweer op de helft van jullie avontuur in Kenia!

    Groetjes Nelly

  • 20 Maart 2012 - 08:40

    Ouders Rens:

    Hey Renee

    Leuk om je verslag te lezen en wat doen jullie toch goed werk daar in Kenia, en wat gaat de tijd snel al weer over de helft. Blijf genieten maar dat zal wel lukken.

    Groetjes Germa Janneman

  • 20 Maart 2012 - 21:24

    Fam Van Ellen:

    Je bent goed in afdingen.
    De schommel is ook gelukt lees ik lijkt me leuk om die lachende gezichtjes te zien!
    Volgens mij hebben jullie elkaar ook heel wat spelletjes bijgebracht en de club is ook goed in trek.
    Genieten maar en op naar de Safari Geniet ze en veel Groetjes

  • 21 Maart 2012 - 22:38

    Else:

    Hoi nicht,
    Normaal ben ik een van de eersten die reageren, maar nu denk ik de laatste van dit verhaal. Ben maandag teruggekomen van een beurs Duitsland en heb dus nu pas je al om bekende verhaal gelezen. Je blijft het allemaal komisch beschrijven, wat het lezen zo leuk maakt.
    Wat zullen de kinderen blij zijn met de schommel en nog wel voor 4 tegelijk. Heeft de schommel ook een naam gekregen? Het is fijn dat dit een geschenk is waar ze lang van kunnen genieten, ook als jij weer terug bent in Nederland. De computerlessen gaan ook goed zo te lezen. Wat ben je toch heerlijk bezig van organiseren tot lesgeven en zakenvrouwtje. Ben ook zeer benieuwd naar jouw jurk. Lieverd nog heel veel plezier en nu uitkijken naar het bezoek van je familie.
    Voor pa, ma en Barbara zal het heel indrukwekkend zijn wat jij daar allemaal hebt ondernomen. Zou wel even een muisje willen zijn om dit van dichtbij mee te maken.
    Weer hartelijke groetjes van ons hier en kijken weer uit naar je volgende verhaal.
    Evert en Else

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 42569

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage lopen in Kenia!

Landen bezocht: