Het project - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu Het project - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu

Het project

Door: reneesjam13

Blijf op de hoogte en volg Renée

06 Januari 2012 | Nederland, Bilthoven

Hier wat informatie over het project waar ik heen ga!

Heart Children's Home is opgericht in 2009 in Malindi. Het is een klein huis met 19 weeskinderen en kinderen die tussen wal en schip gevallen zijn.
De kinderen zijn in leeftijd tussen de twee en achttien jaar. Ze gaan allemaal naar school. Of naar de kleuterschool in het huis óf naar scholen in de omgeving. Het huis wordt gerund door mama Lucy die de kinderen in een gezinssituatie probeert groot te brengen.

Heart Children's Home is gehuisvest in drie appartementen in een grote tuin in een rustige buurt, niet ver van het centrum van Malindi. Heart bestaat pas een jaar, maar het is uitgegroeid tot een goed georiganiseerd huis waar de inbreng van vrijwilligers en stagiaires zeer op prijs gesteld wordt. Mama Lucy is zeer ervaren in het werken met kinderen, maar staat erg open voor advies en nieuwe ideeen over hoe ze het leven van kinderen in Heart kan verbeteren. Heart runt een peuter-en kleuterklas die ook open is voor kinderen uit de buurt.

Mogelijkheden voor vrijwilligers/stagiaires:
* Lesgeven- of assisteren in de klas van de kleuterschool.
* Verzorgen van ontspannende activiteiten.
* Huiswerkbegeleiding
* Helpen bij de dagelijkse activiteiten (koken, verzorging)
* Pedagogisch advies

Ik verblijf in een kamer in één van de appartementen in het huis.
Ik kan mee-eten met de kinderen en medewerkers, maar ik kan ook zelf koken.