KENIA! Kort verslag over alle voorbereidingen - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu KENIA! Kort verslag over alle voorbereidingen - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Renée Sjamaar - WaarBenJij.nu

KENIA! Kort verslag over alle voorbereidingen

Door: reneesjam13

Blijf op de hoogte en volg Renée

06 Januari 2012 | Nederland, Bilthoven





Jaaa en dan hoor je opeens van je mentor op school dat er stage gelopen kan worden in Kenia.
Gaaaaf riep ik meteen! Ik roep al jaren dat ik graag naar zo'n land wil en kinderen wil helpen.
Ik heb mij ingeschreven voor de selectieprocedure.
Er zou een assessmentdag komen om te bepalen wie er uiteindelijk stage mochten gaan lopen in Kenia.
Er mochten maar 7 van de 12 leerlingen naar de assessmentdag komen bij het VSO in Utrecht.

Ik was 1 van de 7 leerlingen van Utrecht die naar de assessmentdag mocht. We moesten dingen voorbereiden en jezelf goed laten zien op de dag zelf.
De dag was op een woensdag. We zouden de uitslag krijgen op een maandag.
De week ging nog nooit zo langzaam.

Maandag was het dan uiteindelijk zover.
Om 15.05 ik weet het nog precies. Er sprong een mailtje omhoog met de titel: UITSLAG ASSESSMENTDAG KENIA!

Ik durfde de mail eigenlijk niet open te maken.
En daar stond het dan:

Beste Renée,

Gefeliciteerd! Je hebt de assessmentdag van VSO met goed gevolg doorlopen en bent geselecteerd om stage te gaan lopen in Kenia.Dat betekent dat je nu een leuke en spannende periode tegemoet gaat, met alle voorbereidingen voor deze stage.


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH Ik werd helemaal gek! Het gaat nu toch echt gebeuren dacht ik bij mijzelf!

Daarna ging alles eigenlijk in een snel trein vaart.
In de eerste trainings dag hebben we iedereen leren kennen die stage gaat lopen in Kenia, welk project en allemaal handige dingen over geld,kleding,eten, veiligheid etc.

Ik ga samen met een meisje bij het project The Heart Childrens Home stage lopen in Malindi.
Het is een weeshuis met 19 kinderen in de leeftijd van 2 en 18 jaar. Het zijn kinderen die tussen wal en schip gevallen zijn.

Vorige week heb ik mijn Visum opgehaald.
Ik had hem binnen een half uur binnen! Nu mag ik echt naar Kenia toe!

Ook moest ik echt geloven aan alle vaccinaties.
Woens 28 dec ging ik naar de huisarts. Zij had uitgezocht welke vaccinaties ik nodig had.
Er leek geen einde aan te komen.
Ik moest:
De tyfus, gele koorts, Dtp, Hepatitis A & B.
Ik werd helemaal vol gespoten.
Over 3 weken moet ik nog een keer de hepatitis A & B halen.

Als ik nu nog iets krijg in Kenia wordt ik gek!

Het komt allemaal steeds een stukje dichterbij. Vandaag nog maar 26 dagen en mijn avontuur gaat beginnen!


  • 06 Januari 2012 - 21:13

    Babs:

    Vergeet de inentingen en mantoux niet ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 42604

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Stage lopen in Kenia!

Landen bezocht: